Seni dengan Pencungkil gigi....

~~salam semua lama tak update blog kan..huhuuuu..ok..ok..yang nii punya story yg lastweek tp baru update..hahhaa..teruknyee aku...weeekkk...
~~ok...korang semua tahu kan pencukil gigi tuu ape...(maleh nk terangkan..)soo hanya dengan menggunakan 35000 bilah pencukil gigi dan mengambil masa selama 9bulan STAN MUNRO membuktikan dia bukanlah seniman yang biasa..hanya menggunakan bilah kayu dan gam beliau skali lg berjaya menyiapkan mercu tanda BARCELONA,SAGRADA FAMILIA..lengkap dengan segala perinciannya....caya laa brooo!!!..korang boleh buat tak???elehhhh..kompem2 boleh kan..huhuuuu...
~~takmau cite banyak jommmm layan picture niiii...

bukanlah kerja yg mudah...MASJIDIL HARAM antara yang pernah di bina oleh munro..


Foto

koleksi bangunan pencakar langit dunia....


Foto

bangunan Angkor Wat siap dengan tembok disekelilingnya....

Foto

Foto

~~mercu tanda disesebuah negara antara binaan yang di gemari Munro...dan perlukan pengorbanan serta kesabaran..agak2nyaa..klu orang yang tak tahan sabar @ panas baran try buat niii ape jadi erkk???hancurrrrr....ye tak????

~~hmmm ok laaa yang lain2 tuu korang boleh tanya ngan cik google k...caucincauuuu....





♥ TeRimA KaSiH..LuAnGkaN MaSa BaCa EnTry SaYa!! ♥

Mukjizatnya Azan

~~salam semua..hmmmm mood hari niii sedey sikit...tp dun wory....i'm ok...hahhahhaa..senyum :)..sebenarnyaa..tertarik dengan email yg aku dapat rini...berkenaan dengan azan....kadang2 kita alpa dalam bende2 yang semudah inikan....ye laa bila dengar lagu yang kita suke..boleh plak kita diam..bila dengar azan????hmmmm subhanallah....manusia tidak lekang drpd melakukan kesilapan kan...huhuhuuu...

Pesanan ketika mendengar azan:-
~~kematian itu pasti akan menjelma..hanya masa & waktunya saja yg tidak kita ketahui..ce kita bayangkan balik....kenapa kebanyakkan orang yang nazak,hampir ajal tak dapat berkata apa2..kelu lidahnya..keras & hanya mimik mukanya menahan kesakitan 'sakaratul maut'...

diriwayatkan sebuah hadis yang bermaksud:-
~~"hendaklah kamu mendiamkan diri ketika azan..jika tidak ALLAH akan kelukan lidahnya ketika maut menhampirinya"..terang lagi bersuluh kan...kita disarankan agar mendiamkan diri & jangan sesekali berkata apa2 ketika azan sedang berkumandang....(kadang2 klu asyik tengah mengumpat tuuu..kita tak sedar azan& maghribkan...ngaku jee laaaaa...kikikii)

~~sebagai orang yang beragama islam kita patut menghormati azan...banyak fadhilatnya...jika lagu kebangsaan kita di ajar berdiri dgn tegak dan mendiamkan diri...kenapa ketika azan kita tak boleh mendiamkan diri...sebaliknya sibuk ngan hal2 kita yang tak abis2 tuuu....

~~bayangkan lidah kita kelu tuk berkata2..apatah lagi ketika kita sedang nazak & ajal hampir tiba..kita tidak dapat mengucap 'laillahaillalah'..terseksanyaa kitaaa kan...tapi yang mana dapat megucap kalimah ini ketika nyawanya akan di cabut ALLAH S.W.T..syurga tempatnya jika di izinkan ALLAH S.W.T...

~~sebagai manusia kadang2 kita lupa akan suruhan & perintahNYA..tp larangannya kita buat w/pun sedikit tp dosanya tetap besarkan.....wah aku niii dh macam ustazah laaaa....heheee maaflaaa aku buat kesimpulan sendiri daripada email yang aku dapat untuk share ngan sahabat2 semua...kita kenalah saling ingat memperingatikan....siapa lagi nk ingatkan kita klu bukan sahabat kita....

~~oleh itu..sama2 lah kita menghormati azan & memohon kepada ALLAH S.W.T agar lidah ini tidak kelu semasa nyawa kita sedang di cabut..."YA ALLAH!anugerahkanlah kematian kami dengan kematian yang baik lagi mulia..lancarkanlah lidah kami mengucap kalimah 'lailahaillah..'semasa sakaratul maut sedang menghampiri kami....amin..amin..YA ROBBALALAMIN..."

~~ni pesanan aku...kadang2 kita marah jika ade orang yang sibuk pasal kita kan...kita slalu cakap"ko tak payah nk sibuk pasal aku laaa..ko jaga tepi kain ko dulu...@yang ko sibuk apasal kan...."dan macam lagi lah...hah nii nk bgtau...nnti klu kita mati..sape yg nak sibuk kapankan kita??sape yang sibuk nk mandikan kita???hah..mereka2 niii laaaa...oleh ituuuu...takpe laaa klu orang nk sibuk pasal kita pun..sebab mereka semua ambil berat pasal kita kan...hihihihiiii...

~~maaf yeee klu tersalah bahasa terlanjur kata..wahhhh.....hihihihiii


♥ TeRimA KaSiH..LuAnGkaN MaSa BaCa EnTry SaYa!! ♥

untuk yang baru nak blajar mengira....

~~salam semua..tengah2 sibuk duk cari idea nk ajar mia mengira..terjumpaa plak laman web niii....bagus jugak laaa untuk kita ibu2 @ bapa2 yang nak ajar anak2 kita mengira kan...tak kisahlaaa ape cara skali pun..asal kan mereka faham ape yg kita sampaikan pada mereka kan...

~~budak2 niii biasalaa...nk blajar bende2 yang menarik jeeee kan...oh yaa...moh leee share kan ilmu yang baru niiii..jom laaaa..


~~mmg belum sampai masa MIA blajar bende nii lg kan...tp apasalah nya tuk kita praktikkan kan...hehehhehehehhehe


♥ TeRimA KaSiH..LuAnGkaN MaSa BaCa EnTry SaYa!! ♥

kita satu...

video
♥ TeRimA KaSiH..LuAnGkaN MaSa BaCa EnTry SaYa!! ♥

AidilAdha Yang Lalu....

~~salam semua...huhuhuhuu..alhamdullilah..segala kekusutan terlerai juga....hihihiii...selama 3tahun aku berkhawin n beraya bersama keluarga yang besar....raya ADILADHA tahun niii lah yang paling meriah & bermakna buat diri aku...

~~segala pengorbanan aku slami niiii tidak sia-sia...(YA ALLAH KAU MAHA ADIL LAGI MAHA MENGETAHUI..AKU BERSYUKUR KEPADA MU YA ALLAH....amin..)jangan di salah anggap tau...aku bukannya..nak nama...nak orang hormat aku @ sewaktu dengannya tuuuuuu..tp cukuplah sekadar orang-orang & mereka-mereka yang aku sayang TERSENYUM GEMBIRA....tiada laaa..pilih kasih macam dulu...hihihihiiiii...cukup hanya berterima kasih pun takpe...itupun membuatkan aku tersenyum sampai ke telinga...hehehhehehehheeee...

~~asyik bergembira...lupa nk ambil gambar....yang ade pun time korban jeee..tuu pun my laling yang tolong ambilkan...jom layan...

a)oppss...orang paling sibuk skali..hahhaaa..takde laaa..aku laaa yang paling malas buat keje..lari kan diri.....hahhaaa..aik baju raya mana???hahhaa..dah salin laaa..tukar uniform...sbb kene jd baby sitter....hohohohoooo...mia comey berbaju kurung....abg Eqram pun dah tukar uniform...

b)abg Nie..B.I.L yang ke-4...aik tido plak.....huhuhhuuuu

c)melapah kulit lembu....

d)Abg Die..B.I.L yang sulung...ketua bahagian...hahhahaaa..

e)pemerhati....B.I.L & belia2 bukit bading....huhuhuhuuu...

f)B.I.L-Amer..ke-7.....posing jee labih kot...hahhahaaa..jgn marah yee amer..kakyus gurau jeee..

~~hmmmm nii je lah picture2 yg ade...hahhahaha...mana my laling???dia takde sebab dia yg jd cameraman..hahhahaaa..ape2 pun....aku sangat-sangat gumbira.......lalalalalallalaaa....

~~caucincau...peace!!!!!!

♥ TeRimA KaSiH..LuAnGkaN MaSa BaCa EnTry SaYa!! ♥

"lego" k..bukan let's go!!! hahhahahha...

~~salam semua....hmmmm tak tahu ape nak buat lagi..nk jahit manik..labuci tak cukup..malas nk g beli...adoiii..kemas rumah..dh terlebih kemas ngan si MIA niiii...sooo hari niii hari melawat sahabat2 sedunia!!!!!!!hihihiiii

~~sebelum nk melawat sahabat2 nk tengok tak 'xtvt' MIA hari2...jom...layannnn picture kt bawah niiiii.....

A)haaaa nii laaa 'xtvt' harian MIA....macam2 MIA cipta...hari2 ade jeee..ciptaan yg MIA buat...

B)haaaa..tengok tuuu santek tak kete papa MIA.....pasni sape2 nka tumpang boley ajeeee...kuikuikuiiiii....
C)adoiii mata......hihihiii..dh ngantuk time niii tp still nak main 'lego' tuu lagiiiii....
~~~hihihiii dh tau kan ape tuu'L.E.G.O'..hahhaaaa...baru niii papa ade topupkan lagi lego MIA tuuu..kali nii papa beli yang 80pcs...dulu mula2 beli 40pcs jeee....disebabkan MIA nii terlalu minat bermain lego papa pun tak kesah 'gadai'kan duit...hahhahhaaaaa.....(bukannya ape...MIA boleh cipta ape saja ngan lego niii...lgpun otak kanak2 mampu berkembang dengan cepat...bila mereka mencipta sesuatu bende yang baru..kadang2 kita sendiri pun tak terfikir yg anak2 kita mampu buat lebey dari itu kan...)

~~hahhahaaa..klu tak percaya ce try beli 1 box kt anak2 anda nnti tau...hiiihiiiiiii..slamat mencuba!!!!
~~yeyeyeyeee...Mia sudah....kawan2 bila lagi.......peace!!!!

♥ TeRimA KaSiH..LuAnGkaN MaSa BaCa EnTry SaYa!! ♥

Salam AdilAdha...@ Raya Haji..

~~salam semua..jumpa lagi kita hari nii...huh..kesejukan..sbb hujan...hmmm status rini semua sibuk nak balik kampungkan...so yang duk kampung plak sibuk menanti kepulangan orang2 tersayang kan...

~~kita nii untungkan dapat sambut 2kali raya...tp dulu kecik2 mak slalu cakap raya aidiladha..(ingat bukan aidil zafuan@zaquan adha k..ahaks....) nii meraikan orang yang pergi haji tuuu..hihihii sebab tuu kita panggil raya haji..lgpun mak cakap hari untuk kita memperingati kisah Nabi Ibrahim A.S yang diperintahkan oleh ALLAH S.W.T untuk menyembelih anak-Nya Nabi Ismail A.S...naktau ceritanya..sila2 lah tanya pada cik google tau...hihihihiiii....

~~perancangan tahun nii raya haji akan beraya di KUALA LUMPUR..seperti tahun lepas..tp disebabkan mentua tak dapat g mekah..sbb ade masalah sikit..terpaksa lah balik ke terengganu melawat mereka...yelaaa slagi mereka ade kene lah ziarahkan....lgpun temani mereka yang tengah sedih tak dapat pergi haji...

~~package tuu rupa2nya tak berdaftar ngan TABUNG HAJI..so susah laa nk dapat VISA..baru tahu..tuu pun sebb dah rasa cam tertipu..n bila g semak kt TABUNG HAJI..rupanya..betol...hmmm...takpelaaa mungkin takde rezeki mereka tahun nii kan..tp sedih gak laa bila tengok mentua sedih kan.....(elehh..baiknya menantu.....contohilaaa saya!!!!)

~~so takpe laa mie & bab..tahun depan kita g umrah dulu n simpan duit tuk haji plak tau..insyaallah....soo kesimpulannya..raya haji tahun niii semua akan berkumpul di rumah Mie& Bab...meriahnyaaaa....kita buat korban skali kan...huhuhuhuhuuu...(siaplaa wahai anak menantu poksop...lipat lengan bajulah nampok gayenyeeee......opsss..boleh tak klu saya malas.....huhuhuhuu)

~~ape2pun..pagi sabtu akan bertolak ke terengganu....so semoga selamat perjalanan pergi dan balik kami raya nanti..amin.....byeee

~SELAMAT MENYAMBUT HARI RAYA AIDILADHA...a.k.a...RAYA HAJI~~~~








♥ TeRimA KaSiH..LuAnGkaN MaSa BaCa EnTry SaYa!! ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...