DEMAN NORA ELENA

~~lama x on blog..hmmm,,cam biase jeww my blog niii...huhhuu..nk tnya ade ke blogger2 yg tgok cite NORA ELENA-7.oo-tv3...

~~haaa umie nk cite ckit papa ngan mia kene deman NORA ELENA...hahhaa..sampai kan papa suh umie record tuk papa lg...nasib baik laaa kt umah pakai astro beyond PVR..senang keje umie...

~~umie penah baca novel 'kasih yang suci' nii mmg best cite diaa....sampaikan bila tulis.."bersambung" tuu umie plak yg jd pengarah kt blakang..tolong cite ape akan jadi lepas tuu kt papa..hhahahaha..mmg syiookk..opsss sape yg nii baca novel tuuu bloh online tau.. try klik kt cini....books.google.com.my/books?id=Kx3T...dq=Kasih+Yang+Suci...

~~umie baca Kasih Yang Suci (KYS) dalam tahun 2007. Terus jatuh chenta dengan watak utamanya, Seth Tan. Seorang yang possessive, tapi sangat romantik.bg umie beliau seorang lelaki yang ideal. Adik beradik sepusat sepusing Chow Yun Fat ini akhirnya memeluk Islam setelah berkahwin dengan Nora Elena...Kalau baca novel ni, mudahnya hati berada dalam takat lebur dengan babak-babak yang sangat romantis.umie memang cepat angau overdose. Sambil baca, boleh senyum sendiri, gelak sendiri, malu-malu sendiri. hhaaaa..

~~sejak nora elena di tayang kan kt tv..kadang2 umie intai2 reaksi muka papa..hhahaa..senyum sorang plak....kikikiii ingat kan umie jew...tp mmg SUKE SANGAT bila dapat tahu cite 'kasih yang suci' akan di mainkan kt tv3 tp ajuk je lain..plak tuu tambah2 plakon2 yg hebat...AARON AZIZ....wahhh...

~~skang umie ,MIA,PAPA DEMAN noRA EleNA....






<<<<<<<<<<>>>>>>>>>>
♥ TeRimA KaSiH..LuAnGkaN MaSa BaCa EnTry SaYa!! ♥

TUMBUH gigi...

~~nii..cite pasal ank dara umie sorang niii...sakit gigi+bengkak gusi=nk tumbuh gigi....sampai 1 tahap mia dh xleh nk tahan....'aduuuhhh akitttt gg...aduhhhh aaarrrgggg...'sian kan bila anak ckp mcm tuuu...habis umie n papa pun kene marah....

~~seminggu ni jugak laaa umie tido pas subuh..cz mia akan bagun kul 12.00 tghmlm @ kul 1 pg...nk xleh tido..sakit gusi...mmg kesian sangat2..umie pun nanggis bila tgok dia...so umie layan mia n ajak mia tgok cartoon laaa sampai kul 5.00 pg baru mia tdo..n ummie plak tunggu sahur,kemas umah ,n solat subuh daannnn zzzzzzzzzz.....

~~ye laaa umur 2tahun baru nk tumbuh gg...mia nii start tumbuh gg umur 1thn 2bln...sikit-sikit tumbuh n yg nii plak gg atas..umie xpasti garham ke gigi taring ke gigi susu??cz 1 garham dh tumbuh..lgpun umie nii xpandai bab2 kedudukan gigi niii...nggeeee....

~~ye laaa gusi dh keras mmg gigi tuu susah nk keluar kan...so papa beli ubat (sapu/gel) kt klinik gigi n sapu pd gusi tuk tahan sakit...so skang nii ok lah ckit n mia pun tido nyenyak tp bila pagi2 buta mia nanggis.."aaduhhh akittt amiii"so umie pun letak lg lah ubat tuuu kt gusi mia...

~~memang kesian bila tgok anak sakit kan..so hati nii mula terdetik'cam ni agaknya aku dulu...n mak jaga aku time sakit kan..'sedeyyyy...

~~~see...gigi mia...cantik x???sian mia sakit gigi.....
♥ TeRimA KaSiH..LuAnGkaN MaSa BaCa EnTry SaYa!! ♥

untuk PAPA...

video
♥ TeRimA KaSiH..LuAnGkaN MaSa BaCa EnTry SaYa!! ♥

AnNiVerSAry yg ke-3

~~SELAMAT ULANG TAHUN SAYANG....hari genaplah usia perkhawinan kami yang ke 3tahun...sedar x sedar jew.....umie sayang papa sangat-sangat...umie harap apa yang kita bina slama ini akan kekal hingga keakhir hayat kita...

~~tiada ape yang umie minta cukuplah dengan ape yang papa berikan pada umie slama niii..(tp klu nk bg lg puuuunn boleyyy)semoga impian yang kita bina dan harapkan akan terlaksanan jua nanti..insyaallah...

~~semoga rumahtangga yang kita bina ini akan di berkati ALLAH SWT...di limpahi rezeki daripada-NYA..di kekalkan kesejahteraan,kesihatan & kebahagian daripada-NYA untuk kita sekeluarga....serta..semoga di panjangkan umur kita agar kita akan dapat kita abadikan kenangan kita bersama....

~~umie sayang papa sangat-sangat.....(uuuuuwwww...cakkkk-nnggeeeee)
♥ TeRimA KaSiH..LuAnGkaN MaSa BaCa EnTry SaYa!! ♥

PUASA!!!

~~~hmmmm..lama dh xon blog...malas..xde mood laaaa..what ever lahhhh....hmmm seminggu puasa niii ummie banyak rehat jewww..n..dating ngan mia...hahhahaa....

~~~hari niii besstt sangat-sangat..cz papa masak NASI KUKUS AYAM BEREMPAH....jom tengok...memanggg sedappp....

~~~haaaa..nilah nasi kukus ayam berempah papa...




~~~ni laaa yam berempah yg papa buat..memang sedappp...


♥ TeRimA KaSiH..LuAnGkaN MaSa BaCa EnTry SaYa!! ♥

SELAMAT HARI GURU!!!

~~bila sampai hari guru mesti aku teringat kan cikgu2 aku dr sekolah tadika sampai menengah sampailah ke kolej....
~~banyak kenangan aku ngan mereka..ye lahhh aku lah murid paling nakal skali...hhhaaahhaaa...tp nakal2 aku pun aku mmg aktif dlm skolah..menyanyi..bercerita,,kadet & aktif ngacau org...hhhahaa
~~tp betul lah ckp cikgu2 aku dulu...
"klu masa ni(belajar) kita xnak bersungguh2 esok bila kita keluar dr sini(habis skolah)kita xkan kemana2...time blajar lah saat yg paling sronok untuk kita...masa bnyak di habiskan bersama kawan2...nnti bila kerja..kawen..masa bersama kawan2 sume dh xde.."
~~betul tuu cikgu skang aku telah merasai semua itu...tp alhamdullilah atas sokongan cikgu2 n keluarga..aku jd insan yg berguna...xdelah 'tanam anggur setiap masa'..hahhahahaa...
~~terima kasih cikgu...arwah cikgu faridah(semoga rohnya di cucuri rahmat..)cikgu arina,cikgu hasnah,cikgu fauziah,cikgu zamri,cikgu norhayati.....kerana kamu bersusah payah memberi aku ilmu n pelajaran sehingga aku berjaya seperti sekarang....TERIMA KASIH CIKGU!!!



♥ TeRimA KaSiH..LuAnGkaN MaSa BaCa EnTry SaYa!! ♥

PAPA BAGI HADIAH....

~~sempena hari ibu lalu..my laling celebrate mkn pizza jew kt umah....kikikiii....tp xmau cite pasal pizza niii...nk cite pasal ummie dpt hadiah....

~~mula2 tuuu papa ckp 'ok hadiah tuk hari ibu & anniversary..'wah 1 jew hadioh tp tuk 2 tarikh yg bermakna..... nk tau ape....jom baru sampai petang semalam.....

~~apasal dr pulau pinang lak alamat niii....~~aik..papa plak yg bukakan...ckp tuk ummie tp bila papa balik jew dr keje n nmpak bungkusan tuuu..papa senyum sampai ke telingan n papa lak yg excited nk buka....apalah papa niii....

~~haaaa..tuuu laaa hadiohnyeeee....santek tak...papa belikan tuk ummie...mcm tau2 jew ummie suke baju niiii...tppppp...tu lahhh nmpaknyaaa kene pakai raya lahhh..nk g mana klu pakai baju niii..ummie bukan keje pun kan....hiihihihiiii....kain pasang yg tahun2 lepas pun x buat2 baju lgi...kikikiiiii...anyway thanks papa..n i love u so muchhhh
♥ TeRimA KaSiH..LuAnGkaN MaSa BaCa EnTry SaYa!! ♥

SELAMAT HARI IBU!!!!

~8 MEI adalah tarikh hari ibu...so..tuk semua...ibu,mama,ummie,mak,mummy.....selamat hari ibu...

~buat mak saya...slamat hari ibuuu..mak...terima kasih krn melayan kerenah caye yg bnyak songgeh niii....krn melahirkan caye ke dunia niii..tanpa kamoo caye xkan kenal erti dunia sebenar...

~kerana...menjaga caye ketika sakit,,krn..menghantar caye ke sekolah..krn membesarkan caye...krn menemani caye d saat caye dlm susah @ senang...krn kamooo caye di sini skang....dan KERANA KAU RATU DI HATIKU.....

~tuk mak mentua plak...terima kasih sudi terima caye dlm keluarga kamoo..kerana memberi semangat untuk caye kekal bersama kamooo sekeluarga....dan yg last terima kasih krn sudi berikan anak mu(suamiku) untuk kuuuuu...kuikuikuii....

~semalam my laling wish 'SELAMAT HARI IBU'..tuk caye...firstime dpt sambut bersama..ye laa slama nii papa asyik outstation jew kan...(dubai)..so bila papa wish tepi telinga niii..wah..sukenya...sbb papa menghargai ummie...mekasih papa....
~sooo ummie pun buat kuih kesukaan papa n mia.......kikiiii....


KUIH TEPUNG PELITA...nyumm..nyummm.....
♥ TeRimA KaSiH..LuAnGkaN MaSa BaCa EnTry SaYa!! ♥

SAYA SAYANG MAK & AYAH SAYA!!

video
♥ TeRimA KaSiH..LuAnGkaN MaSa BaCa EnTry SaYa!! ♥

selamatkan perjalanan ku....

hai sume!!!kembali lagiii....setelah seminggu di bercuti....

~keciwa!!!tuu lah perkataan yg pertama terkuar dr mulut....dr nk blik kg sampailah blik kl semula...
~alkisahnya dr kL-temerloh=ok perjalanan lancar xde masalah..just jln jem jew..
~bermulanya balik ke terengganu......=masuk maran kete len macm jew...break buat hal...tp berkat doa n harapan..(wahh..!!!)sampai juga d depan pintu umah tokmie tepat pukul 1.45pg dr pkul 8.00mlm..huh..trasa jauh perjalanan.....
~nk repair tunggu kedai buka hari selasa..so isnin tuuu makan angin ke dungun& paka nek kete ayah cik jew......
~hari nk balik...saja lalu ikut 'pantai' cz td pg singgah hospital & umah cikngoh...(kakipar)...setibanya di kuantan...huhhhhhhh..paling tensionnnnnnnn....dh laaa perjalanan jauh(kitrng x tahu lg jauh dr biasa)tetiba gearbox rosak!!!!!papa???muka dh mula tension..pas 1...1...sooo w/apapun2 blaku terpaksa lah gerak blik kL gak laaa w/pun gear 4 xleh masuk...soooo bawa slow2...dr kul 2.30 ptg-12.00mlm....jauhnyaaaaaaaaaaaaa......

~kenapa xde picture???hahhahaaa...hati dh sakitkan selama balik ke kampung tuuuu..(kete rosak) ummi pun xsempat nk bergambo2 niiii...balik kg lak jg papa yg demam teruk..mia lg..xde masa nk bergambo2..bila nk bergambo...papa lak bwa hp ummie...tp time on the way blik tuuu ummie takut nk bergambo cz muka papa dh mcm tension...ummi faham....kikikiiii..ape2 pun..selamat sampai n balikk kan....
♥ TeRimA KaSiH..LuAnGkaN MaSa BaCa EnTry SaYa!! ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...