APA RACUN???

Cara Tuala Wanita Di Pasaran Diproses
Adakah anda tahu bagaimana pad yg anda pakai setiap kali datang bulan itu diproses ?

Tuala wanita diperbuat daripada pelbagai bahan seperti kertas buangan, kotak dan pulpa kayu. Di dalam semua bahan buangan ini tersembunyi bakteria dan kuman merbahaya. Kesemua bahan ini digunakan untuk menghasilkan tuala wanita di mana ia akan dilembutkan seterusnya melalui proses pelunturan berklorin. Semasa melalui proses inilah terhasilnya bahan kimia iaitu DIOKSIN.Apabila telah lembut, lapisan inilah yang dijadikan tuala wanita pakai buang dan digunakan oleh wanita diseluruh dunia pada tahun 1970.

Darah haid yang mengalir keluar akan memasuki tuala wanita melalui permukaan jaringan atau kain bukan kapas. Gas toksid yang dibebaskan akan terus berhubung dengan kulit dan akhirnya menyebabkan jangkitan.Sekiranya tuala wanita tersebut menggunakan kain kapas semulajadi, ia akan menyerap segala gas bertoksik. Ia akan mengelakkan masalah jangkitan, ruam, gatal atau alahan. Darah haid akan mengalir keluar dari uterus dan diserap oleh tuala wanita. Sejenis gas bertoksik yang dinamakan dioksin akan terbebas melalui proses pemeluapan. Dioksin akan diserap kedalam rahim melalui saluran uterus dan akhirnya sampai di ovari melalui tiup fallopio. Tanpa disedari toksin ini berkumpul di dalam rahim dan akhirnya mendatangkan pelbagai masalah kepada si pemakai seperti jangkitan kuman, cyst, fibroid rahim dan yang paling digeruni KANSER RAHIM.


Kajian dan Pengesahan



BAHAYA ANCAMAN DIOKSIN

SEKIRANYA ANDA WANITA YANG BIJAK.. PASTI ANDA TIDAK AKAN BERFIKIR PANJANG UNTUK BERHENTI MENGGUNAKAN PAD YANG DIJUAL DI PASARAN...
ALTERNATIFNYA.. SAMADA ANDA MENGGUNAKAN KAIN SEPERTI IBU-IBU DAN NENEK KITA PADA ZAMAN DAHULU ATAUPUN BERTUKAR KEPADA PAD HERBA FC BIO AVAIL BEAUTY.
♥ TeRimA KaSiH..LuAnGkaN MaSa BaCa EnTry SaYa!! ♥

KELEBIHAN PEK HERBA


FC Bio Sanitary Pad yang bermutu ini diperbuat daripada: - Bahan mentah yang berkualiti dan selamat

Tidak mengandungi agen fluoresen, agen peluntur berklorin, Dioksin atau bahan-bahan lain yang merbahaya.

100% Liputan Kapas

Ia adalah rakan sebaya para wanita yang meneman anda melalui sepanjang masa keemasan anda. FC Bio Sanitary Pad pastinya pilihan utama para wanita yang mengejar kesihatan dan kesejahteraan!

Fungsi dan Kelebihannya :

- Mencegah senggugut
- Mengawalatur kitaran haid
- Mencegah buasir
- Membuangkan angin perut
- Menghilangkan bau
- Membuang darah beku di rahim
- Mencegah keradangan dan membasmi kuman
- Mengurangkan keputihan, kekuningan dan kegatalan faraj
- Menghilangkan kepanasan dan menguatkan rahim...


Kandungan Herba:



Mai Fang Stone (Talcum) = Menghilangkan bau dan mencegah jangkitan.
Menthae Herb (Papermint) = Mencegah kegatalan, mengurangkan rasa tidak selesa.

Ming Fang (Alumen) = Menyingkirkan toksid, membuang angin perut, menghentikan pendarahan, mencegah kesakitan.
Bing Pian (Borneol) = Menghilangkan bekuan darah, mencegah kesakitan.
Kuai Mu You (Agrilariae Lignum) = Mencegah jangkitan, melegakan kesakitan pinggang.



KELEBIHAN PANTILINER, DAY USE DAN NIGHT USE PAD




PANTILINER


  • Untuk kegunaan harian merawat masalah dalaman wanita dan mencegah risiko kanser.


  • Menyerap cairan,lendir dengan efektif dan mengeluarkan keputihan.


  • Memberi keselesaan,rasa segar,bersih dan berkeyakinan terutama mereka yang aktif.


  • Sesuai untuk semua golongan wanita, lelaki,kanak-kanak,bayi dan wanita menopause.


  • mengurangkan bau yang kurang menyenangkan terutama ketika haid.


  • merawat sengugut dan masalah dalaman wanita.


  • alternatif rawatan untuk wanita yang sukar hamil.

KEGUNAAN LAIN (LUARAN)
  • sakit kepala atau migrain - basahkan permukaan pad dengan sedikit air tampal dikepala atau dalam anak tudung atau dalam helmet.
  • sakit pinggang - basahkan permukaan pad dengan sedikit air tampal dipinggang atau pakai diseluar dalam.
  • demam panas - basahkan permukaan pad dengan sedikit air tampal di dahi,untuk bayi tampal dalam baju didada dan belakang.
  • sakit lutut,tapak kaki,tumit,sendi - basahkan permukaan pad dengan sedikit air tampal di tempat yang sakit.
  • kembung perut - basahkan permukaan pad dengan sedikit air tampal dipusat.
  • demam kuning - basahkan permukaan pad dengan sedikit air tampal di ari-ari.
  • kencing tak lawas - pakai pada seluar dalam.
  • selsema,resdung - hidu 15 minit tampal di hidung (tak perlu basahkan).
  • luka, kudis,lebam,bisul - balut di tempat yang sakit.
  • kurap,ruam,kulit gatal - gosok ditempat yang sakit.
  • menghilangkan bau yang kurang enak seperti dalam peti sejuk,bonet kereta,dll - tampal 2-3 keping.
  • menguatkan zakar lelaki - pakai diseluar dalam.


DAY USE PAD

  • Diperkayakan dengan gel untuk penyerapan berdalir yang lebih kuat dan penyimpanan.
  • Rekaan unik bagi mengelakkan kebocoran tepi lekok panjang, untuk penegahan kebocoran yang efektif, selamat dan dipercayai.
  • Dapat merawat masalah buasir.angin pasang lelaki.
  • Sebagai antiseptik -menyembuhkan luka bersalin.
  • Menguatkan peranakan dan mengecutkan rahim.
  • Menghindar dari meroyan atau bentan.



NIGHT USE PAD
  • Amat sesuai untuk ibu yang baru melahirkan anak kerana kandungan herba mampu memulihkan sistem peranakan & mencuci darah beku yang terdapat didalam peranakan.
  • Pengawalan punggung yang lebih panjang dan luas, rekaan unik berbentuk kapas bahagian belakang dan tepi bagi pencegahan kebocoran lekuk panjang untuk pencengahan kebocoran yang efektif serta penyediaan secukupnya alas tutup, selamat dan dipercayai.
KEGUNAAN LAIN :
  • Untuk aliran banyak gunakan pad bungkusan merah kerana ia panjang 35cm.
  • Daya serapan yang tinggi dan lapisan tahan tembus.
  • Dapat merawat masalah buasir serta angin pasang lelaki.
  • Sebagai antiseptik -menyembuhkan luka bersalin.
  • Menguatkan dan mengecutkan rahim.
  • Menghindar dari meroyan atau bentan.


"PENGGUNAAN PRODUK YANG BERKUALITI MAMPU MENCEGAH RISIKO KANSER"

♥ TeRimA KaSiH..LuAnGkaN MaSa BaCa EnTry SaYa!! ♥

APA ITU FC Bio Sanitary Pad



Tuala wanita berherba FC Bio Avail Beauty merupakan tuala wanita berherba yang pertama dan perintis diperkenalkan di Malaysia oleh SYARIKAT AVAIL BEAUTY SDN BHD Pada 25 Nov 2002.Produk berpaten 20 tahun dan produk yang diinsuran sebanyak RM3 juta.Mempunyai lesen jualan langsung dan sijil analisis produk. Avail Beauty telah mengembangkan rangkaiannya ke luar negara seperti Singapura,Indonesia,Thailand,Filipina dan beberapa buah negara lain. Dalam masa 3 tahun Avail Beauty telah memiliki wisma sendiri.

FC Bio Sanitary Pad (Pad Herba Avail Beauty)

FC Bio Sanitary Pad adalah tuala wanita yang dihasilkan dengan menggunakan teknologi tinggi iaitu “Bio Teknologi”. Ia diperbuat dari bahan asli kapas, berkualiti tinggi dan tidak mudah tembus, mengandungi 17 jenis herba di dalamnya yang mempunyai khasiat tinggi. Produk ini telah diuji di Singapura oleh Health Sciences Autority (No. Lab. PH 2004-01699-001), menyatakan produk FC Bio Sanitary Pad tidak mengandungi racun di dalamnya.Telah diuji di Malaysia oleh Chem Vi Laboraty Sdn Bhd, Malasyia (Ruj. LS/0704/7788(1), menyatakan produk FC Bio Sanitary Pad bebas plumbum, arsenic, tembaga, timah, E.Coli, Salmonela (bakteria penyebab keracunan makanan) dan Stafilokokus (bakteria yang menghasilkan nanah).
  • Pad Herba Avail Beauty diperbuat daripada ramuan herba semulajadi,istimewa dan berkualiti tinggi
  • Produk berkualiti tinggi ,bersih dan terjamin selamat.
  • Diperbuat daripada bahan mentah berkualiti dan selamat (insurans RM3 juta)
  • Tidak mengandungi agen fluoresen,agen peluntur berklorin,Dioksin( bahan kimia yg digunakan dalam proses pembuatan pad yang ada di pasaran) dan bahan kimia berbahaya.
  • 100% diperbuat daripada kapas.
  • Lapisan serapan yang tinggi dan lapisan tahan tembus (terdiri dari 3 lapisan)
Segala bahan mentah,proses dan produk dijamin mencapai tahap piawai kebersihan dan sentiasa dipantau oleh Kementerian Kesihatan.
♥ TeRimA KaSiH..LuAnGkaN MaSa BaCa EnTry SaYa!! ♥

salam semua...hai yus nk kongsi pengalaman& perniagaan yang boleh menjana pendapat kita semua...semalam yus baru pergi dengar taklimat mengenai AVAIL BEAUTY nii..mmg bagus tuk kita lelaki mahupun wanita....yus niii xtau permulaan tuk perkenalkan produk niii tp boleh lah ckit nk cite kat korang semua...

~produk nii bagus tuk kita...ia adalah pek wanita..bila kita bercerita pasal pek wanita pasti ade yg rasa malu @mula lah kpala tuu pk yg bukan2kan???

~pernah tak kita terpikir pek yang kita pakai tuu d perbuat daripada ape??hmmmm pasti menjijikkan,,,,tp itulah yang yus dapat semalam...oleh itu mari kita kongsi ilmu di samping tuuu klu sape2 nk cube barang2 niii..nk beli blh direct bgtau ngan yus k...
♥ TeRimA KaSiH..LuAnGkaN MaSa BaCa EnTry SaYa!! ♥

OMG....MASUK WAD???

~salam sume blogger2..lama x jengguk blog..cz sibuk mentelaah kursus2 yg perlu di hadiri...wah lebih dr PM kan....ye laa camtuuu lah bih kurang tp sempat berpesbuk...hhahaaaa..

~klu nk berjaya kena lah cari ilmu n berkorban kan segala yang ade kan....hahhhahaa...tp bukan nk cite pasal kursus2 niii org lain lebih banyak kursuskan...

~~wah seperti tajuk di atas.hihhiii..skang nii nk cite pasal my ticer masuk wad..baru dpt tau td.....ye laaa klu tidak mesti kita akan dpt komen2 dr 'dia',entry2 dr 'dia'kan...so now dia kt wad...sakit ape??ntah dapat tau jangkitan dalam darah tp not sure laaa...hospital??...maybe shah alam specialis....

~~kami di sini mendoakan agar 'mamayatie'akan cepat sembuh dan dapat menceriakan blog2 kami lagi...terasa sunyiii jew bila mamayatie xdekan
..seperti...'riuh pagi di sinar'....oppsss....

~~bila orang yang selalu menceriakan suasana xde terasa sunyiiii jeee kan....kesian kt anak2 mamayatie...sape laaa yg uruskan...hmmm mestilah papanya kan..niii lah masanya para2 suami nk buktikan kasih sayang mereka kan...~~~~sabar..semua ini adalah ujian daripadanya...semua penyakit ade penawarnya....





♥ TeRimA KaSiH..LuAnGkaN MaSa BaCa EnTry SaYa!! ♥

MASUK NONA@TV3-DIMANA SAYE!!

~video nii umie saja2 hantar kt rancangan NONA@TV3 tuuu tetiba pada tarikh 26/6/11(semalam) masuk nona video nii..sukanya...hihiihhiii....ade ke bloger2 umie yg tengok nona semalam...umie xpat tengok sbb kene pergi kursus laaa..mlm tuu bila buka TV3 online bru laaa tengok..mia pun apa lg tersipu2 malu laaa...hahhahaa..sukenyaaaa..sape yg rasa nk tgok video betoi2..jom layan kt bawah niii..tp sape yg x caya blh g kt www.tv3.com.my-xpun tgok kt pesbok umie yeee..

video
♥ TeRimA KaSiH..LuAnGkaN MaSa BaCa EnTry SaYa!! ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...