SYAWAL AKU!!!


~~huhuhuuu..romantik tak??kikikiii..salam semua..nii lah tema raya tahun niii..hmmm tahun nii memberi seribu erti buat aku sebab semua adik bradik berkumpul....syookkknya raya..w/pun terpaksa balik malam raya..tp keseronokkannya terasa..hati berkobar2 nak sampai di rumah..pengalaman yg pertama balik di malam raya...w/pun letih tp berbaloi...plak tuu my laling upkan cutinya lagi...huhuhuhuuu..

~~ni lah kami!!!..sweet tak???mia yg badmood d pagi raya..sbb kene bangun awal...hihiihihihii...

~~hmmmm sebenarnya aku baru sihat..skang niii tengah berpantang....(wah!cam org bersalin jew kan...) eh!!takde laaa...aku cuma kene gangguan n sakit dalam perut jew...

~~alkisahnya..malam ahad yg lepas aku ke rumah makcik aku...time aku nk mandi n sembahyang maghrib tuu terus aku tak sedar...bila sedar aku dh basah kuyup..yg pulihkan aku suami makcik aku a.k.a abg wahab... nasib baik abgwahab tuu reiki master healing energy..(klu korang nak tahu ape benda tuu search dengan cik tenet k) kalau tak..tak tahu laaaa...

~~tak payah laa nak cite hal2 tuu...cume yang aku sedih..org yang 'hantar' tuu...org yg dekat2 jee ngan aku...'dia'tak suke tengok aku bahagia bersama suami n anak aku...dia anggap aku nii perosak hidup 'dia'..dia nak jatuhkan aku..erti kata..'DIA'tak suke tengok aku senang..astagfillahalhazim....masyaallah ade jugak manusia yg bertopengkan syaitan...nak taknak aku kene percaya semua tuu sebab aku telah mengalaminya...

~~sedih sangat..tp paling sedih bila tengok mak aku yg menanggis bila menceritakan hal tuu...ye laaa mak mana yang tak sedih bila tengok anak mereka camtu kan..kebetulan mak pun ade kt situ..bila tnya mak ape yg terjadi mak taknak cite..tp aku desak gak sbb nak tau ape yg jadi..mengalir air mata mak bila mak cakap aku muntah teruk..bukan tuu saja keluar segumpal rambut & darah...huuissshhh..tergamam aku...tp abg wahab tak bagi sentuh n abgwahab yg buangkan semua2 tuuu...slama nii mak aku tahu mcm mana aku sayangnya 'mereka-mereka' tuuu...tp rupanya2 nii balasan mereka pada aku..

~~sebenarnya aku ade 'termakan'makanan yg mereka bawa@ bagi@ masak...sooo tuk clearkan semua tuu balik aku kene 'berpantang'..mandi air akar kayu,mengurut,minum air halia(paling aku tak suke)..tak boleh sejuk..sentiasa pakai stoking..bukannya ape tuk perbetulkan saluran darah aku balik....ye lah aku jadi lembik sangat2 pastuu..tenaga takde langsung..letih..penat..semua ada..mana taknya berbulan2 aku bawa 'dia' kehulur kehilirkan....hmmmm...

~~sooo kesimpulanya kt sini...serapat@sebaik mana pun mereka dengan kita..kita dengan mereka jangan percayakan sangat...kerana akal & fikiran manusia nii boleh berubah2...macam-macam kan hal manusia niii..wat baik salah..wat jahat salah...semuanyaaa tak kene...adoiiiii..takpelahh semoga TUHAN memberkati kehidupan mereka & TUHAN sentiasa adil untuk umatnya yang teranaiya....




♥ TeRimA KaSiH..LuAnGkaN MaSa BaCa EnTry SaYa!! ♥

3 comments:

MamaYatie said...

yus!!! terkujat akak baca..ciannya..smp ati org tur yer..manusia ni la..

mummy2k said...

hurm...dasyatnye org tuh...apepun sabar yer?akak doakan yus n megi sentiasa bahagia walau apa rintangan dan dugaan yang datang...

yuszma yaacob said...

mamayatie & mummy :-mekasih banyak2..tp tuu laaa yg berlaku pada yus...yus pun tak percaya benda niii slama nii...tp lepas ape yg terjadi kt yus..baru percaya benda niii memang ada...hmmm...nak taknak terpaksa hadapi jugak w/pun bila teringatkan..menitis airmata niii....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...