APA RACUN???

Cara Tuala Wanita Di Pasaran Diproses
Adakah anda tahu bagaimana pad yg anda pakai setiap kali datang bulan itu diproses ?

Tuala wanita diperbuat daripada pelbagai bahan seperti kertas buangan, kotak dan pulpa kayu. Di dalam semua bahan buangan ini tersembunyi bakteria dan kuman merbahaya. Kesemua bahan ini digunakan untuk menghasilkan tuala wanita di mana ia akan dilembutkan seterusnya melalui proses pelunturan berklorin. Semasa melalui proses inilah terhasilnya bahan kimia iaitu DIOKSIN.Apabila telah lembut, lapisan inilah yang dijadikan tuala wanita pakai buang dan digunakan oleh wanita diseluruh dunia pada tahun 1970.

Darah haid yang mengalir keluar akan memasuki tuala wanita melalui permukaan jaringan atau kain bukan kapas. Gas toksid yang dibebaskan akan terus berhubung dengan kulit dan akhirnya menyebabkan jangkitan.Sekiranya tuala wanita tersebut menggunakan kain kapas semulajadi, ia akan menyerap segala gas bertoksik. Ia akan mengelakkan masalah jangkitan, ruam, gatal atau alahan. Darah haid akan mengalir keluar dari uterus dan diserap oleh tuala wanita. Sejenis gas bertoksik yang dinamakan dioksin akan terbebas melalui proses pemeluapan. Dioksin akan diserap kedalam rahim melalui saluran uterus dan akhirnya sampai di ovari melalui tiup fallopio. Tanpa disedari toksin ini berkumpul di dalam rahim dan akhirnya mendatangkan pelbagai masalah kepada si pemakai seperti jangkitan kuman, cyst, fibroid rahim dan yang paling digeruni KANSER RAHIM.


Kajian dan Pengesahan



BAHAYA ANCAMAN DIOKSIN

SEKIRANYA ANDA WANITA YANG BIJAK.. PASTI ANDA TIDAK AKAN BERFIKIR PANJANG UNTUK BERHENTI MENGGUNAKAN PAD YANG DIJUAL DI PASARAN...
ALTERNATIFNYA.. SAMADA ANDA MENGGUNAKAN KAIN SEPERTI IBU-IBU DAN NENEK KITA PADA ZAMAN DAHULU ATAUPUN BERTUKAR KEPADA PAD HERBA FC BIO AVAIL BEAUTY.
♥ TeRimA KaSiH..LuAnGkaN MaSa BaCa EnTry SaYa!! ♥

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...